tisdag 15 januari 2019

Hemsytt skydd mot kylan i husbilen

Medan Kjell tvättat husbilen så sydde jag lite inne i husbilen. När vi campar vintertid så känner vi att det drar lite från pedal partiet vid golvet. Där är det många som sätter upp ett kallras skydd. Vi har inget sånt så jag fick sy ett istället.
 Jag började jag rita av på det tyg som jag hade kvar av det jag sytt tidigare i husbilen. Mallen hade jag fått hemskickad och avritad av väninnan Yvonne http://joytillsammans.blogspot.se/ , dom har en likadan i sin carthago men i original.
Så mitt arbete kunde också börja då o sy vårt egna.😄Tyget är av överkast vi köpt på Ikea
Sen lite kantband runt för att stadga upp allt lite. Detta eftersom det skulle sättas tryckknappar också och då måste det hålla ihop.
Jag hade gott om plats där jag satt och sydde...många bord att välja på 😃
Före och efter bilder.
Kjell ville att jag skulle sy allt i ett och inte klippa upp för handskfacket. Vi är sällan i det så då blir det väl varmare om man täcker för där också tänkte vi.
Klart och resultatet blev bra så nu hoppas vi att det tar emot kölden när vi campar i vinter. Så dramatiskt har det inte varit men billigare med gasolen blir det säkert i alla fall😊. 
***************************************************************************************************************
Detta inlägg har jag också i min oridinarie blogg och nu lägger jag in det här så jag har det kvar 😄på denna pyssel blogg jag har. Kan verkligen säga att det funkar tycker vi, det blir så mycket varmare i cupe´n och varmare vid golvet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar