fredag 4 januari 2019

Ny fluga och näsduk till kavajen till sonen

Sonen bor 22 mil från oss och kom hem utan fluga till nyårsfirandet...så då satte jag mig och sydde en fluga till honom av ett guldtyg jag hade hemma redan.  Måtten jag gjorde : 12x24 cm x 2 eller mot vikt kant så blir det bara en söm, plus sömsmån så blir flugan 6x12 cm stor. Mittstycket är : 4x8 cm plus sömsmån.
Jag sydde långsidorna och vände allt. Sedan sydde jag ihop kortsidorna med varandra o vände rätan utåt där också, sedan tråcklade jag med små stygn fast den lite i flugan när jag dragit in bandet jag också sydde fast fästena i först. Den delen är också vändsydd som jag måttade efter en befintlig fluga jag hade hemma men inte passade till nyårsfirande.

Sydde en dekoration till bröstfickan också en ficknäsduk. Sedan vek vi den och pressade den ordentligt efter denna förklaring. Klart !! Då var det bara att åka till nyårsfesten för honom.💥

2 kommentarer:

  1. Läckert med Guld till stilige sonen.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla vännen. Jo han blev så fin till middagsbjudningen :) Kramiz

      Radera