onsdag 12 juni 2019

Cykeljacka till barnbarnet

Har sytt en cykeljacka till barnbarnet som är 4 år här på vårsidan men inte lagt ut den här. Han ville ha lila vindbyxor men jag hittade inget tyg till såna så då blev det en tunnare vår o sommarjacka istället som jag visste att han behövde också.
 Kanske lite rörigt på klippbordet först😁
 Innerdelen av fickdelen sys fast och visas på framsidan 

En liten bit på väg.....
Jag hade inte tänkt från början att värma fast reflex bakom jackan, var rädd att allt skulle smälta.....men jag testade på en bit först och det gick jättebra så jag skar ut Pyjamashjälten o värmde bak på jackan.

 Sedan fick det bli en liten fram också.
 Det blev bra bak och lagom stor för att synas också.
 Just denna heat transfern är från: m:ost creative och heter-Nova-flex reflex holo svart o skiftar i fler färger och jag gillade den supermycket. Den gick att värma fast hur enkelt som helst på jackan.
 Lite mer reflex blev det runt ärmarna för att synas om det är lite mörkare ute, trots vi har långa ljusa dagar och nätter just nu i alla fall men mot hösten blir det bra.
 Med och utan lyse på jackan...och med o utan reflekterande
 Jag o barnbarnet tog oss en cykeltur här uppe för några veckor sedan och han gillar sin nya jacka.


Jackan har jag fodrat med flanell och huvan är avtagbar om han inte vill ha den på jämt.
 Dom här bilderna är när jag började med dragkedjan och hur fodret ser ut.

Mönstret har jag köpt på Makerist heter "Jonah".
Ett nöjt barnbarn💗

 På det mönster jag använt fanns det med vindlist vid dragkedjan men har även en tut jag hittad nedan som också går att använda

Titta på denna bloggen isåfall😄
TUT på dragkedja med vindlist: https://simolibo.wordpress.com/?s=dragkedja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar