onsdag 5 juni 2019

Klänningar till barnbarnet mm

Har sytt en ny klänning till lilla barnbarnet. Denna gången gjorde jag en "Curved dress" från Makerist utan armar, en sval sommarklänning bara med lite vidd. Jag kantade bara med min kantbandare.
 En ny klänning till sydde jag: En "Linnea" från PaaPii´s boken för barnmönster. Denna fick även bara kantband med min kantbandare.
 Tyget jag hade var så precis att jag inte visste om det skulle räcka. Den lilla tygbiten som blev över hamnade bak på ryggen som jag sicksackade fast med smal smal söm.
 Sydde även ett till par tights att ha för lillan. "Little Houses" Ottobre 1/2012.
 H'r kommer resultaten av det jag sytt till barnbarnen.

Sist men inte minst jag själv och barnbarnet i klänningar med samma tyg💗

1 kommentar:

  1. Vilken fin bild på er två tjejer i likadant tyg till klänningar.
    Kramizar

    SvaraRadera