onsdag 31 maj 2023

En Vera kjol till barnbarnet

Hade sytt en klänning  till mej för några år sedan, som jag inte har någon bild på heller 😆 Men 5-åriga barnbarnet gillar allt som har med prinsessor och ballerina att göra så det blir perfekt till henne istället. Så det blev operation klippa sönder klänning #återbruk. Klänningen hade jag dessutom aldrig använt.
Så jag klippte sönder den och sydde en Verakjol ur boken Hensytt till 5-åriga barnbarnet istället. Jag gjorde den enl hur dom tyckte att kjolen skulle vara enl deras mönster.....
 
Men den 5-åriga damen...eller lilltjejjen är en ganska bestämd tjej som vet vad hon vill. Farmor fick göra om den helt enkelt. Hon ville inte ha den breda kanten som kommer efter midjeresåret, så där fick jag ta av ganska mycket för att hon skulle gilla den och trivas i den.
Nu blev den bra farmor 💗
Och då är farmor också jättenöjd.
#älskarminabarnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar