onsdag 31 maj 2023

Kryssklänning, Nelumaklänning och Rally kjol

Jag har sytt lite av detta finska Nuppy tyg till mej själv. Men det blev lite över så jag tänkte överraska föräldrarna till 2 av mina barnbarn och ge dom varsin matchklänning💗💗till deras barn. Dom ska döpas i sommar 2023 så jag tänkte om dom inte köpt kläder till dom små ännu . Men dom använder dessa såklart om dom vill och när dom vill. Men detta blir också som en för tidig doppresent från oss.

Det blev lite för små bitar över till minsta barnbarnet som bara var 2 månader när jag sydde detta och att hon i skrivandes stund fyller 3 månader nu😘 

2 månaders barnbarnet sydde jag i 68. Lite trixande blev det med att försöka få ihop denna till en klänning också
Fick sätta ett annat tyg på insidan för jag hade inte en liten bit kvar som skulle fungera . Satten en fin spets nertill
Detta blev 2-åriga storasysters klänning.💗 som jag sydde i stl 104-110 så den blev lite lång nu. Sydde samma spets på denna klänningen.

Tycker att dom blev rätt fina. #Nuppy har så jättefina tyger 💖

                                   
2,5 år
4 månader gammal 💗
Kjolen jag sydde till mig själv ser ut såhär. En klockad kjol  och mönstret är: Greenstyle rally skirt
Ett fint mönster måste jag säga.



2 kommentarer:

  1. Så fina klänningar ❤️❤️ fr Carina Carlsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du ...lite sent såhär ;-)

      Radera