onsdag 26 januari 2022

En hoody till maken

När man har lite tyg över från förbeställningen via #Solstrålenmin via FB så knåpade jag ihop en till tröja till maken, men med lite egen twist. Har gjort både denna hoodtröjan och piketröjan som också finns på min sida här


Jag gjorde en test först för att se hur många sömmar jag ville ha på tröjan...till jag kom fram till denna varianten som blev bäst.

Jag fick pussla ihop delarna bak på ryggen för att få tyget att räcka. Där satte jag elastisk paspoalband i matchande grått som jag beställt från: https://www.madebylullan.se/

Maken är nöjd o jag är nöjd då också 😅

1 kommentar:

  1. Det blev verkligen bra och fint med alla sömmarna på ärmarna. Ska också köpa elastisk passpoal, tycker det är fint ser lite mer arbetat ut.
    Kramiz SIS

    SvaraRadera