måndag 3 januari 2022

Sytt en liten päls i stl 86

 Har detta lilla mönstret Baby Jumi från Ros Rosa via Makerist.de så det blev en päls av det.

Hittade det mörkrosa tyget på Ohlssons tyg.💗

Kan väl säga att det inte var det roligaste tyget jag klippt i 😂Jag var full i småhår när jag klippt bitarna färdiga. Men sen blev det bättre.
Hade denna minkybit kvar så det fick bli en mjuk innerdel i huvan.
Sedan fick resten av kappan bli muslintyg som jag köpt i Kinna på skroten i somras.
Man gör 2 kappor, 1 st "foderdel" och en "kappadel" och sedan sätter man ihop dom båda i varandra om man vill vändsy den så man inte ser sömmarna när man öppnar kappan. 
Här testade jag hur det skulle se ut när jag satt i fodret och om det skulle bli bra storlek.
Sedan har jag mina mått som jag vill spara här så jag har koll hur jag gjorde 😅




Nu börjar det likna nåt...jag handsydde faktiskt hela pälsen runt för att jag tyckte att det blev finare just när pälsen var så pass tjock.




Jag hade småhyskor hemma som passade som knäppning på pälsen. Tittade runt men det fanns inte så små "Parkas"knappar som jag ville ha egentligen.
Det blev en fin present till 10 månaders lillan....ja nu fyller hon 11 månader den 1/1-2022 😄💕
Här i knät på sin pappa o i julklänningen jag sytt till henne #Farmorsytt.

Hon blev sååå glad när hon eller hennes mamma öppnade paketet😍Hon kramade den och tyckte att den var så mjuk det såg jag💖och det värmde i mitt hjärta 💖. Det var ju både mjukt minkytyg och mjukt muslintyg som hon gillar i den så det blev ju bra.
Här tillsammans med storkusinen som är 6 år som blir omfamnad av honom som också har Pokemontröja i #Farmorsytt 💖

2 kommentarer:

  1. Förstår att du blev full med hår av den pälsen hihihi Allt med veloure fleece osv är inte roligt att sy i och maskinerna blir fullt med ludd. Kappan blev fin och hon kramar den så gulligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man lugnt säga:-)) Det blev lite städning både av mig själv och maskinen och rummet :-) Lillan verkade gilla den o tycka den var mjuk.

      Radera