lördag 29 januari 2022

Sovpåsar till barnbarnet och hennes kompis


Det blev en del sovpåsar för mej. Sonen och hans flickvän ville ha en till deras barn så hon håller sig varm på natten dottern. Sedan var det en kompis till dom som ville att jag skulle sy till deras son...och såklart gör jag det💝Kul att dom frågar mej om hjälp😘


Använde mig av detta tröjmönster och sedan bara förlängde jag den och gjorden den lite vidare nertill.
Sen var det lite meckigt att få till kuvertöppningen så den inte blir för vid i halsen.
 

Denna gjorde jag med resår nertill...men fick frågan om jag kunde sätta knytning istället som dom tyckte funkade bättre, självklart gjorde jag som föräldrarna ville.
Gjorde även en grön som jag vet att föräldrarna till denna lillkille gillar 💚
Denna sovpåse fick knytning nertill. 

Knytning nertill var visst den som gillades mest, det gick bättre att öppna och stänga till sovpåsen sedan barnet tagit på sig den.


Sedan gjorde jag en sovpåse till vårt lilla barnbarn också...en sjöjungfrustjärt att knyta ihop nertill.
Gjorde denna först på test...men fick förlänga den för lilla barnbarnet är ju lite längre än den påsen jag gjorde för det kan vara skönt att få lite längre att kunna röra benen fritt i.😅 Denna längden blev bättre.
Silhouette cameon fick göra ett litet jobb också, jag ville ju sätta dit namnet . Detta är en av mina heattransfer som jag värmde fast med strykjärnet.
Nu blev det en till också i ett mjukt tyg som jag hade liggandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar