onsdag 29 december 2021

Polotröja till barnbarnet och Kjol till mej farmor

Hade köpt ett Harry Potter tyg på Skroten i sommar när vi var på semester.
Nu var det dags att sy tröjan jag ville sy till äldsta 6-åriga barnbarnet. Gjorde polokragen i 2 olika tyger, svart enfärgat på ena sidan och Harry potter tyget på den andra sidan.
Jag sydde en polo som jag tyckte han behövde nu när det är vinter och det alltid drar runt halsen. Tur jag väntade med att sy den till nu när det är kyligare dagar.
Den passade perfekt😘🏑


Hade kvar 2 småbitar så då kortade jag av och tog bara nedredelen av klänningen "momsaver" och gjorde bara en kjol utav tyget.
Framsidan
Baksidan
Har gjort en till också av tyg som blev kvar av det yngsta barnbarnets overall jag sydde till henne 😆

Så det blev en till kjol av samma mönster med mobilficka 😊👌

Här kan ni köpa mönstret.

2 kommentarer:

  1. Snygga plagg, förstår att du haft fullt upp i ateljén. Har du mudd i nederkanten på kjolarna?
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Tack. Jo det har varit rätt stressigt innan jul, det gäller att hålla sig sysselsatt. Jo jag tog mudd till nederkanten på kjolarna. Kramiz

    SvaraRadera