lördag 19 mars 2022

En till cykelkorg o overol till dockan

Sydde en cykelkkorg till yngsta barnbarnet på hennes 1:årsdag som blev omtyckt, så jag tänkte att jag gör en till vår 4:åriga tjej också. Här fick hennes pappa (vår son) välja vilket tyg jag skulle sy den i.

Hade ett kraftigare vlieseline som jag pressade fast på halva arbetet och som då fick en styvare yta. Sedan fortsatte arbetet som du ser på bilderna jag lagt ut.



Hade ett plastlock från en pepparkaksburk så jag tog det och klippte en halvmåne till sitsen.
Sen när jag la ihop aviga mot aviga så ser man hur den börjar forma sig. Nu var det bara att sy ihop den 
Framsidan så hon ser dockan när hon cyklar
På baksidan tryckte jag hennes namn också, som jag skar ut via min silhouette cameo o pressade fast.

Fick denna bilden av pappan som sa att hon absolut skulle ut och cykla med dockan trots det var halt ute 💖Hon blev så glad när hon fick denna hemsydda av mig, då värmer farmorhjärtat💖

Jag sa till henne att dockan fryser ju om du ska cykla med henne i klänning. Jo men då kan väl du farmor sy en overol till henne ikväll ? Haha självklart gjorde jag det och åkte tillbaka nästa dag så hon fick den.

Även nu jublade farmors tjej och blev så glad och klädde på hennes docka direkt....sen sa hon:_ Den blev ju perfekt farmor !! Helt perfekt !! 💝

Mönster från Makerist.de där jag hittade gratis mönster på dockkläder 👌

2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos till barnbarn som önskar sig allt som farmor kan sy hihihi Även detta kit blev så fint.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon är en riktig goding :) Hon blir så glad också om hon får det hon önskar sig:-) Hon blev jättenöjd. Kramiz

      Radera