torsdag 24 mars 2022

Jubelklänning stl 86

Jag tänkte att jag skulle göra en klänning av småbitar jag hade över...till barnbarnet
Fram och baksidan gick ju bra att försöka få ihop...trots olika färger😆
Ibland blir det lite crazy 😂...här är armarna på plats
Sydde kanten längst ner med en vinröd tråd för att få allt att gå ihop...kjoldelen är dessutom lite vitare än resten av tyget...jo baksidan på topens baksida är vit.

Visst gick det bra och den blev fin med all blandning....dock konstigt sken här.

Sydde även matchande kläder till en mindre docka än till Skrollan som sitter bredvid 
Allt gick bra fram till jag skulle pressa kjolen och det kom en fläck från strykjärnet på kjolen och skulle tvätta den....när den torkat såg den ut såhär😢 Tydligen gillade inte tyget tråden och tvärtom

Så jag fick tänka om och klippa bort kjoldelen....


Så det fick bli en vinröd kjoldel istället åt lilla barnbarnet.
Den var lite stor just nu eftersom jag sydde i stl 86...och hon är nyss fyllda 1 år.
Sydde även en benvit klänning av tyg som jag hade kvar av ett par byxor jag sytt till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar