tisdag 15 mars 2022

Lovely Seat cykelkorg

  Vårat lilla barnbarn har fyllt 1 år 💝 och hon skulle få en springcykel av oss (Farmor o Farfar) Ville så gärna göra nåt mer än bara cykeln...så då kom iden om en cykelkorg upp i mitt huvud.

Så jag började med att handla alla tillbehör jag skulle ha på Stoff o Stil när jag och väninnan var in i butiken.

"Lovely Seat" från Makerist heter mönstret jag hittade
Köpte detta på Stoff o Stil, ett mellanlägg som jag pressade och det blev jättehårt och bra för att kunna göra cykelkorgen.
Detta tyget var lite hårt och vattenavvisande som jag ville testa att använda och som jag även köpte på Stoff o Stil

Började med att klippa ut mönsterdelarna
Och började med att sy ihop dessa sidor som på bilden ovan, och sedan vända på arbetet och pressa. Detta är då dom delar som ska få en tryckknapp på var del för att fästa vid styret.
Nu börjar man se vart dom skulle sitta också. Jag skar ut namnet och en liten kanin på min silhouette cameo och pressade fast den på framsidan

Sedan pressade jag även i botten för att få en stärkt sits till dockan som ska sitta i, sedan tog jag klämmor och nålade ihop den runda delen.
Sedan pressade jag även i botten för att få en stärkt sits till dockan som ska sitta i, sedan tog jag klämmor och nålade ihop den runda delen.
Nu har jag vänt arbetet så man ser hur sitsen blir 
Nu kommer formen som en cykelkorg 😁👍

Nåt sånt här ska det vara mot barnet och påsatt på cykelstyret

Sidan som ska vara på utsidan ser ut såhär med den stärkta delen som nu är pressad fast också.
Nu är det bara kantbandet kvar att sy runt hålen som ska vara för dockans ben.

Bak
Dockan har nu fått nysydda kläder och sitter klar för att få hamna på barnbarnets cykel.
Fram

Dockan ska bara få lite benmudd vid byxan ner mot foten och sen är den klar.
Dockan får testsitta först 😄

Nu är dockan också färdig och redo för kalas
Gjorde en klänning och mössa med semlor på som jag som Farmor älskar att fika 😆😂

Nu har vi varit på kalaset och lämnat över presenterna. Ingen ser väl att det är en cykel bakom allt papper 😂
En glad liten ettåring i farmorsytt också 💞klänning från Jubel o baluba boken...alltså "Jubelklänningen"Här står hon glad bredvid all paketen från alla som var där.
När föräldrarna hjälpte henne att öppna paketen och hon fick se cykeln med dockan...så var dockan mest intressant 💗
Än är hon lite kort i rocken så benen får nog växa lite innan hon kan cykla själv...men glad blev hon i alla fall när hon fick hjälp att sitta upp på den och swisha med hjälp över golvet.
Dockan verkar hon gilla...här får dockan en puss 😘💓

2 kommentarer:

  1. Gulligt och korgen vart ju väldigt fin för dockan. Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den passade bra på hennes cykel . Kramiz

      Radera