måndag 1 mars 2021

Biker Coverall (övervik vid armmudden )

Har sytt en grå Biker Coverall från MW pattern där jag la till en "vante" kan man säga ...som sitter fast. Började med att sy dit en vanlig mudd vid hadleden . Hittade denna TUT som jag tittade på och använde för att få till det som jag ville ha det.


Vill visa med bilder hur jag gjorde med hjälp av tuten.






Nu lägger jag den längre biten över hela
Baksidan viker jag ut såhär och tillbaka

Nu ligger båda delarna vikta på rätt sätt.
Nu ser vikningen ut såhär
Nu syr jag en söm för att hålla ihop allt.
Till vänster ser man hur det ser ut på ena sidan och hur det ser ut när man vänt allt rätt och inge har någon söm som syns inne vid handen.
Såhär ser det ut då
Nu är båda delarna ihop på rätt sätt och ser då ut såhär, nu får jag sy fast dom också
                     
Nu nålar jag ihop för att se att delen blev rätt som jag ville ha den.
     
Nu är sömmen klar och sicksackad.
När jag sytt ihop allt ser det ut såhär på framsidan, det blev ju bra 😄

Handen här till vänster har fått på sig vanten..när vanten inte används så ser den ut som armen till höger
FÄRDIG !! 💖

Såhär ska jag göra i fortsättningen när det gäller bäbisar i alla fall😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar