torsdag 11 mars 2021

Virkade elefanter till babymobil

Har gjort detta arbete under tiden våra ungdomar var gravida så denna är lagd till kommande arbete jag gjort och är schemalagd här på min blogg sedan tidigare 😉


Våra ungdomar som nu har blivit föräldrar önskade sig en virkad mobil till deras lilla tjej.
Hoppas att den gillas av föräldrar och den lilla tjejjen💗

Så jag började virka en ljus och en mörkare liten elefant. Vet att småttingar gillar färger att titta på så därför blev det lila. Klämmor fick bli ögon.
Och virkade en pytteliten svans på båda elefanterna.
Jag satte ögonfransarna och gjorde om den mörklila elefanten helt från början för jag tyckte inte den blev bra. Blev inte nöjd med den mörklila så jag virkade om hela den och satte bara skrattande ögon på den istället. Sen fick dom även varsin blomma uppe på huvudet.
I skogen hittade vi denna sneda pinne som vi hjälptes åt att med att slipa slät jag och maken.
När den var helt trären så lackades den.
Började hänga upp det jag virkat men fick inte till det som jag ville hur jag än gjorde 😖
               
Hittade en träram som man spänner upp när man broderar...den fick bli ramen till min mobil istället. Detta kändes bättre och blev mer lagom eftersom jag bara har 2 elefanter men  3 hjärtan 😍💖I efterhand gjorde jag 2 rosor också och några gröna blad.

Här ligger hon lilla hjärtat under mobilen som vi höll upp för fotograferingen 😄💞
(Denna bilden är tillagd i efterhand )
Här ligger hon i min hemsydda overall som var alldeles för stor i armarna.....hade gjort vantmudd. Här hade hon inte ens armarna inne i armen😄Finns en TUT här på bloggen hur jag gjorde dom ärmmuddarna.

1 kommentar: