tisdag 2 mars 2021

Vändsydda kappor baby...TUT och dom är till lilla barnbarnet

Hittade detta ena tyget hos Lisas Tyger, Quiltad trikå i dark old rose där jag även köpte mudd i matchande färg Filippa dark old rose , men den använde jag inte till denna kappan.

Jag fodrade denna med den söta minky i ljusrosa som blev så fint ihop. 
När man vändsyr såhär så ska det se ut som att delarna håller varandras händer😍
Så syr man ihop så först...sedan syr man runt hela arbetet men lämnar längst ner på kappan en öppning för att kunna vända allt ut och in till rätsidan.

Däremot gillade jag inte detta mönstret på byxan...dels var den för lång och värsta hip hop modellen 😏😆och dessutom kändes det inte som det optimala tyget att göra till byxor...tyckte inte jag i alla fall .
Här mätte jag vart jag skulle sätta tryckknapparna.

Sen använde jag prymtången, det är en bra uppfinning.


Här bytte jag till plastdelar på båda sidor av prymtången. Kändes som dom funkar bättre.



Etikett bakom byxan...eller inne i byxan rättare sagt...sytt av Farmor💖
Och min egna etikett design Deciree
FÄRDIGT 😁👍o i stl 50
Stl 50 tryckt med silhouette cameo


Nu hade jag ju fått upp farten vad som gällde kappor ;-) så då ville jag såklart göra en till i storlek större o med ett ännu sötare minkytyg i fodret. Blev rätt så söta tryckknappar till denna 🐞🐞🐞nyckelpigor.
Denna vinröda blev i stl 56...närmare våren blir den bra.
Öppen o stängd.😍
Även denna kappan klar och 2 små mössor blev det till lilla barnbarnet som föddes för 1 månad sedan.💝
#Farmorsytt
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar