måndag 26 maj 2014

Fågelholk

Tänkte att jag skulle göra en fågelholk till ett födelsedagsbarn. Ville göra nåt annat än bara kort kände jag:) Så här började jag med mallen, och suddade kanterna på själva stommen.
 Sen klippte jag till dom bitar jag ville ha till väggar o tak. Jag klippte väggarna lite mindre än stommen.
Suddade kanterna igen och dekorerade med att strecka runt om. Sen får fantasin flöda...hur man vill dekorera och pynta allt. Eftersom jag är en stor fan av glitter och av glitterlimmet:)...så blev det rejält m glitter...det ska glittra mycket tycker jag:-))
Taket fick ett litet utsprång också. Detta klippte jag med en figursax och satte glitterlim där också. Taket gjorde jag i ett brunt lite mönstrat papper ...som också blänker lite.
 Ena sidan av taket kan man lyfta upp och i den hade jag lagt i lite småsaker till kära mamma:)
Har tyvärr ingen mall att lägga ut på denna...men det finns en massa olika holkar i alla de olika utföranden. Så Googla så hittar ni nog det ni söker.

Tack för att du kikar in hos mej.

1 kommentar: