måndag 21 april 2014

Exploding box, till sonens 30 års dag

Ibland blir det lite större projekt jag gör. Eller rättare sagt...större saker man vill testa på att göra:) Såhär blev denna exploding box till vår äldsta son o till hans födelsedag. Har hållit på ett tag med detta arbete. Känns som man aldrig riktigt blir klar när man gör ett sånt här 30-års projekt:-)
Matar på med lite bilder hur jag gjorde min allra första exploding box:)

I botten av boxen ville ha nåt eget...som skulle skaka när han öppnade boxen sonen...där tog jag  då en smal typ av ståltråd o limmade fast blommorna o sedan fäste fast dom underl

Började limma bitarna som jag ville ha på insidan av boxen. 

Sen började testet:)
Första testet hur lådan fungerar....


Detta är bara början på pysslet inne i boxen.....
Sen bestämde jag att jag ville göra en alldeles egen tårta ovanpå min exploding box
Provade att ställa dom på varandra och sedan börja dekorera min tårta:)
Lite dekoration är gå gång nu:) o mer blir det...
Tårtan monteras på boxen...och dekoreras med en massa charms, blommor och annat:-) Försökte pynta tårtan i dom färger som en kille ska ha...lite mörkare och inte bara rosa:-))
.....jag tyckte att det passade bättre till honom.
 
 
30 år måste självklart vara stört på lådan...och synast mest. Så det blev massor med glitter där:)
 Dekorationen inne i boxen fortsätter....
I alla fack ville  jag sätta nåt för sonen.


Eftersom sonen är så tokig i snowboard o vinter...så blev det ett litet vintertema:) 
Nu fick lite sommar komma med också:)

Här skrev jag att det var hälsosamt o stärkande i fjällen....men han var i Japan på bilen:) haha
Självklart blev det också lite bilder av honom när han var liten..och lite olika tags, med texter o bilder:)
En födelsedags kille med ett fång med rosor monterade jag inne i boxen.


Nu är tårtboxen...eller exploding boxen...klar:-)
Nu är boxen klar.


 En rosett som håller allt på plats till jubilaren...vår son öppnar sin tårtlåda:-)

Det var så roligt att se hur minen hans förändrades när allt vek ut sig och blommorna skakade:)
Det var ett roligt typ av kort/box jag gjorde denna gången

Kika in i min andra blogg, där finns ett litet klipp:) vardags-glitter.fodelsedag

Kul att du ville titta in hos mej...gör ett avstamp då blir jag jätteglad:) // D
https://youtu.be/PiDOZ7OaA2o








2 kommentarer:

  1. Såå roligt att se när den vart klar, har ju fått följa denna box etappvis. Superfin, du är verkligen duktig Dessan.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla du. Det var gulligt sagt av dej:-) Kramiz

      Radera