tisdag 1 april 2014

Hemsydd uggla

Hade ett uggle mönster hemma..på olika storlekar..Så jag började klippa lite bitar för att testgöra en uggla....(som är mina favorit djur). Ska testa att göra en större sen också. Detta var bara ett prov:-) Denna uggla fick färgen svart o vit. Jag syr gärna en först o testar hur allt ser ut. Så nu blir det absolut en större i andra färger:-))



 När allt är sick sackat..så var det bara att sy ihop ugglan och fylla den med fyllningen jag hade hemma.

 Sydde på knappar till ögon..från en kofta som jag slängt:) "Think of me" står det på dom. Och ett hjärta sydde jag fast på magen:)
Här sitter nu lilla ugglan i vår säng och tittar:-)) Liten men naggande god.:) 

Kanske ni också syr en uggla :-) // D

2 kommentarer:

  1. Rose-Marie i Rosviktisdag, 01 april, 2014

    Så söt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev den:-)) Han ska snart få sig en större kompis:) Kram

      Radera