söndag 18 april 2021

Baggydress x 2

Har sytt 2 olika baggydress till barnbarnet.
Vill gärna lägga ut bilder så både jag själv o andra ser hur plagget är gjort 😄. 

När jag sydde dekorationssömmen till fickan på plagget så använde jag en liten bit som början och avslut för att sömmen inte skulle remsas upp....det är lite förrädiskt med coversömmar 😖detta funkade kanon.
Klippta bitar till mudden ner vid benen är klara för att sys fast.

Spetsen köpte jag på Stoff och Stil och den hade lite stretch i sig...så den sydde jag fast först i kanten innan jag sydde dit kantbandet med min bandkantare.
Tryckte storleken i nacken också.
Sedan lade jag måttbandet för att veta vilken vidd jag hade gjort över magen.

Sedan är det bra att veta vilken längd jag gjorde också på dressen.
Armmåttet också 😄
Även ett mått från axel till färdig längd är också bra att ha kvar för min del.


Nu är denna overallen klar
FÄRDIG ! 😍

Nu var det dags för nästa overall. Detta tyget är från Zicca Fabric och det hade jag kvar hemma från tidigare plagg jag sytt...perfekt att få sy upp av det jag har kvar.


Lite olika storlekar är bra att ha men jag mäter ändå till bilderna så jag själv vet.

Lite mindre blir denna overallen.


Nu är denna också färdig och båda är lämnade till föräldrarna till barnet.
FÄRDIG ! 😍

En kul dress att sy tyckte jag 😍och kul att dom kan ha nåt som inte alla andra har. Sen är det ju så med hemsytt och dessa fina tyger som jag beställt på nätet, Zicca Fabric och Lilofant, det är så fina kvaliteter som sällan finns i butikerna.💞Tryckknappar med extra långa piggar kommer från Tygdrömmar

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar