tisdag 13 april 2021

Lypsylväska// Fodral ;-)

Har testat att sy ett litet fodral till mitt lypsyl som jag alltid söker tycker jag😁Nu använder jag det inte så flitigt som det låter...men är det torrt inne där jag är så vill jag verkligen veta vart lypsylen är och nu har jag koll 😆👍
Gjorde en liten mall för att ha kvar vilken storlek jag gjort
Klippt 2 likadana bitar och pressat lite vliesofix på den delen som är lite längre för att få stadga.
Sedan vänder jag den ut och in o tar hjälp av en penna för att få ut hörnen.
Sedan viker jag upp den delen som ska bli fickan för lypsylen och sätter en nål för att hålla allt på plats. 
Hade ett kraftigt band hemma som jag sydde fast vid klämman.
Den sydde jag fast längst uppe vid kanten som viks in o sys igen samtidigt.

Detta var bara en testhållare för att se hur man gör...nu kommer fler bilder på dom jag sytt klart och ska ge bort i presenter.😄👌 
Här tog jag lite tunnare tyg till lypsylhållaren.

Såhär blev dom till slut 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar