lördag 3 april 2021

Lite gult lagom till sommaren

Beställt detta fina somriga tyg av #Tygdrömmar
Testade att sy ett par byxor i stl: 62. Mönstret är från Ottobre 6/2013 och heter "Giant Triangle" 
Fotade hur jag sytt och hur storleken är så jag vet till nästa gång jag syr.


Det blev såklart en t-shirt till också och det blev en t-shirt "Mint" från Ottobre 4/2012 men nu gjorde jag om med tryckknapp vid axeln istället för sprund i nacken som det är på mönstret.



Tryckknapparna har jag beställt från Tygdrömmar också och dessa har längre taggar än vanliga. Mycket trevligare att sätta i plaggen. Använder prymtång till dessa knappar som naturligtvis är nickelfria också.

Sen ville jag sy en mössa också och en liten klänning att matcha till om föräldrarna vill 💖Vet att mamman till vårt lilla barnbarn gillar att matcha😘

Detta blev det totalt av 50 cm tyg som jag beställt från Tygdrömmar. Har kvar också av tygerna så det kan bli till någon ärm eller liknande till nåt annat plagg. Klänningen är förresten från Omg bananas mönster och heter Mix´n match  mönster . Satte en liten bomullsspets längst ner på den för att få till den ännu sötare än vad den redan är i denna lilla storleken.

Lillan är 2 månader och denna storleken blev alldeles precis...får snabbt sy ny storlek och lite större. Men hon blev som en liten söt kyckling såhär i påsktider 🐥.

Mössan sydde jag o mätte till 19 cm och den passade perfekt till henne nu när det är sommar snart.
Såklart att farfar myser när han får hålla henne i famnen.💞

2 kommentarer:

  1. Även hon växer så det knakar, precis som det ska vara. Vi får öka storlek nästan varje vecka på kläderna vi syr. Väldigt fina kläder som du sytt. Roligt att jag också har exakt likadana tyger hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är helt otroligt vad fort det går :) Nu får jag verkligen öka storlek om hon ska kunna ha det man lägger ner arbete i och syr till den lilla sötnosen. Ska bli kul att se vad du syr av dom tygerna :-) Kramiz

      Radera