torsdag 8 april 2021

Skjortor till mej och maken

Tänkte att maken skulle få en storskjorta med stora fickor. Han är så tacksam att sy åt för han blir så glad 😁Hittade tyget på Ohlssons tyger. Mönstret finns i Ottobre 7/2018

Han gillar långa armar på allt jag syr och lite längd i själva plagget...men det är ju finare så man kan vika upp dom längst ner ...blir lite sportigare då. Gjorde med infodring trots det inte var med på mönstret och sydde ett mjukt kantband i svart längst kanten.
Hade en massa olika knappar hemma som jag testade först och att han fick titta också vilka han gillade innan jag sydde klart.
Ritade upp vart knapphålen skulle vara.
Men innan jag gjorde det provades det olika varianter av dom knappar som fanns.



Denna knappen blev snyggast tyckte vi. Det var lite liv i den med text och med att hålen var i silver.
Satte olika knappar på ficklocken och den översta knappen som knäpps....när man inte har nog många av samma knapp 😏😄Men det funkar och blir ju rätt läckert. 


Sydde en Pilotjacka med stora ficklock till mej själv också ur Allt om Handarbete nr 10/2018,  men gjorde den lite kortare eftersom jag inte hade tyg som räckte. Detta tyget hittade jag på PMU och det är i ull och suuuuperskönt. Jag älskar verkligen ull o jag tror att jag betalade max 40 kr för tyget 👍

Mäta mäta mäta 😆så fickorna hamnar rätt.



Ingen ärmmudd här heller utan enkel uppvik och det gillar jag. Jag blev så nöjd över mitt egna plagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar