söndag 11 april 2021

Ny morgonrock till mej

Sydde denna morgonrock utan huva till mej själv. Har bara en tjock vintrig som känns varm just nu när vi går mot sommar....så denna blev perfekt.
Här hänger den under arbetets gång😁 Ohlssons hade detta tunna frottetyg som jag köpte och känner mig så nöjd med. Lite svalare och skönare känns det med denna morgonrocken😘
Fotsida lång blev den men behöver pressar på lite  till. Jag gjorde en egen variant av krage för att få den lite fylligare runt nacken som jag gillar...så ingen huva denna gången 😂
Jag gillade skarpt denna modellen eftersom det var lite puffärm på den och så satte jag långa muddar i samma tyg....det blev helt i min smak och stil 👍Sydde denna i stl 38 för att jag vill ha mycket tyg runt om mej men minskade ner den över axlarna till stil 36 för där är jag så smal och liten. Den combon blev superbra för mej.

2 kommentarer: