lördag 3 april 2021

Lite blommigt


Jag hittade detta tyget hos Ohlssons tyger som var nyhet för sommaren som jag tänkte sy en mössa av....
Men det blev en tröja också 😁mönstret kommer från Ottobre tidningen  4/2012 och heter "Mint". 
På mönstret är det ett litet sprund på baksidan men tror jag ska göra tryckknappar i sidan på axeln till nästa tröja istället. Gillade inte att knappen är bakom nacken och kanske blir hårt för lillan. Bandkantaren kom till användning igen😍jag älskar min 3 viks bandkantare.

...nu blir det ju fler plagg när det bara är en liten i storlek 62 som ska ha kläderna...så jag sydde en långärmad tröja också som föräldrarna ville ha.💝
Mössan passade bra men liiiite för stor i denna storlek 19 som jag mätt här. Tur att hon växer lite till så den passar kanonbra under sommaren eftersom den är så tunn om än den är dubbelsydd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar