tisdag 7 april 2020

Återbrukat av fd arbetsbyxor men nya.

Har sytt ett par cykelbyxor till vårt 5-åriga barnbarn.

Såhär såg dom ut innan jag la ut mönsterdelarna till dom mindre byxorna stl 122.
Fick ett par nya arbetsbyxor som maken inte använde o dessa kunde jag forma som jag ville.
Gylfen fick vara kvar för att dom skulle se snyggare ut och blev avkortad lite, satte mudd i midjan som är mjuk o skön istället för linning. 
Sprättade lös fickorna från makens byxor och placerade om den jag ville spara här på sidan av benet. Här innan jag fick dit MTB körkortet i plastfickan.🚴som jag också satte dit vid fickan.
 Vi har hjälpts åt maken och jag för att få till dessa byxor. Maken fick i uppgift av mej att köra ut ett MTB körkort med barnbarnets namn, adress och pappas mobilnummer...(som jag suddat ut här ) som han dessutom fick plasta in så det skulle hålla i den befintliga plastfickan.
Här syns bara lite blått där kortet är gömt under fickan 😎
Nu får jag bara hoppas att dom passar ...ska skicka dom med posten i dagarna.
----------------------------------
Fick bilder sedan dom fått paketet jag skickat och kläderna passade jättebra.
 En glad kille som spexar i sina nya kläder😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar