fredag 3 april 2020

Trostillverkning Ms Girly, och en kjol

Har sytt några småtjej trosor 😄
Har lite bilder som visar lite hur man gör när man syr dessa trosor.
Bak o framstycket är på gång.
 Grenbitarna kan vara lite knepig att få till om man har rät och avigsida....men såhär la jag bitarna på framstycket.....
och här ihopsytt
grendelarna blir då aviga mot aviga när man viker ut dom mot varandra.

 lägger bakstycket bredvid och sen rullar jag ihop både bakstycket och framstycket
 Sen lägger jag över ena grendelen från framstycket till bakstycket och nålar ihop.
Ihopsytt och då ser det ut såhär. Sedan ska man kränga allt ut mot räta sidan.
Jag tog tag i grenbiten och vänder allt ut o in till räta sidan och då ser det ut såhär.
Det börjar likna nåt här :-)

Här är färdiga resultaten med färdigsydda resår av vikresår runt ben och i midjan.
Storlek 92/98, från Ottobre 6/2016
Passade på att sy en liten kjol 98/104 till lilla barnbarnet också, med lite spets nertill. Kjolen ritade jag av en annan kjol till lillan.
Och ett par trosor som matchar till i stl: 92/98....och några till :-) 



Syhjälp av Christinas sytips: Christinas sytips.

2 kommentarer:

  1. Fint när du sytt trosor till henne och matchar, i trikåtygerna, roligare att ha så fina till sommaren och inte bara köpetrosor. Är det vikresår i benen också?
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu hoppas jag att dom passar så jag kan sy fler till henne för det var så roligt :-)) Jo jag tog vikresår runt ben och i midjan. Kramiz

      Radera