måndag 13 april 2020

Skurkan cardigan

Har köpt ett cardigan mönster som jag var sugen att testa eftersom jag just beställt hem detta fina kornblå tyget från Lisa´s tyger.

Jag gjorde svankreduktion som även syns på bilden, där går inte sömmen bak på ryggen ända upp bakom halsen. Jag är så svankryggad så det är jättebra att det finns möjlighet att göra.
Då var det dags för nedredelen på cardigan. Jag var extra noga och mätte, satte klämmor och pressade.
Man måste få skarpa hörn för att det ska bli bra längst ner

Här ser man hur man sedan ska vika för att få den fina spetsen i hörnet...
....Som nu är sytt och klart här
Sen kom slutet på cardigan....att montera ihop ovandelen och nedredelen...för coversömmen nertill är redan gjord innan montering.
WOALA ! 🙏 Här är både bak o framsidan klar.

Här tillsammans med en klänning (it´s a wrap) också av Made by Runi som jag sytt tidigare.
Bilderna blev jättedåliga...när man ska fota sig själv och skärpan inte blev så bra då 😬😄
Detta setet kommer att bli perfekt i sommar 😎🌞

2 kommentarer:

  1. Det blev så fint ihop med klänningen. Tycker att det är finast när man syr en sådan kofta precis som du gjort med ett tyg som har en likadan baksida.
    Nu blir jag verkligen påmind om alla mönster jag också har som inte ens har blivit utklippta. Undrar hur det egentligen är med den här "pensionärstiden" som aldrig verkar räcka till hahaha
    Idag blåser det riktigt kallt och endast +2gr i morse, kanske lite inne pyssel=sytid. Fast ska inte klaga på vädret när ni har fått så mycket snö i natt, hua, kanske blir en snöängel hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag gillar också det...och sen att få sy i favoritfärgen som är kornblått :-) kändes kul att ha ett set som hör ihop också lite :-) Jag har också mönster som jag inte klistrat i hop och klippt ut mönstret av...men den dagen kommer också...du är ju pensionär nu och då brukar tiden inte räcka till :-)) Här snöar det ff lite. Kramiz

      Radera