torsdag 2 april 2020

Västtillverkning till barnbarnen...återbrukat

Hittade ett mönster på en väst hos Makerist...så tillverkningen kom igång. Det fanns en del varianter att sy denna västen på.
Jag började med att sy ihop huvan till västen

 Fodrade den med en filt från Ikea :) Kantade vid fickorna med min bandkantare och sydde mudden runt ärmhålorna.
 Det blev en smal mudd nertill där jag satte in ett snöre om man vill dra igen den lite nertill.
Till sist gömde jag sömmen med en snedslå som dekoration nertill på västen som pricken över i:et 😄

Detta mönster hittade jag hos Makerist och jag har sytt i stl: 104 för 3 år.

Har även sytt en väst till äldsta barnbarnet som fyller 5 år.
Här tog jag bitar från en väst som jag hade och inte använde längre. 😄👌

2 kommentarer:

  1. Snyggt och bra att ta vara på det man redan har och ändå inte använder.
    Kramiz

    SvaraRadera