torsdag 23 april 2020

Somrigt tyg till klänning och kjol

Köpte ett mjukt bomullstyg på Ohlssons tyger som var 1,30 cm brett och 3,5 meter lång bit för 140 kronor. Jag har sytt en klänning till mej och en snurrkjol till barnbarnet och ändå har jag mycket tyg kvar....så det kanske blir en till snurrkjol till lillan
Hittade en bild på hur man mäter en helcirkelkjol på nätet...
 ....sen hittade jag på Ohlssons tygers bloggsida detta om hur du syr en cirkelkjol : 💃

 Hade redan ritat av en liknande kjol till barnbarnet som jag gjorde ett eget mönster av med denna hjälpen också i stl: 98/104
 Nu får hon snurra som hon gillar att göra 💃💃💃💃
Barnbarnet som är 2,5 år gillar att vara lik som farmor så nu ska hon få en egen kjol...i likadant tyg som jag sydde en "it´s a wrap" till mej själv...fast en klänning 😄

Ser när lillan provade den att kjolen blev alldeles för lång😏...och jag tror att hon kände samma😂Så den får jag korta nästa gång vi ses...vi bor nämligen inte i samma stad.

Sydde bara med smal overlocksöm runt alla swirlar på klänningen.
Jag har däremot inte bestämt hur jag ska ha ärmarna ännu?? kort eller lång ?

1 kommentar:

  1. Roligt att se när ni matchar varandra. Du kan göra 3/4 ärm till din fina klänning.
    Kramizar

    SvaraRadera